Вівторок, 21.05.2024
Не можеш змінити обставини - зміни своє ставлення до них...
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [3]
Для учнів [6]
Корисні посилання та цікава інформація [0]
Корисні посилання та цікава інформація
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

"Ігрова модель навчання як умова пізнавальної діяльності учнів"

Звіт

по темі самоосвіти «Ігрова модель навчання як умова пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики в середній школі»

Ткачук Ю.П.

2014-2015 н.р.

березень

 

Зміст курсу інформатики дає змогу вчителю не тільки інформувати і опитувати учнів, а й організовувати їх діяльність в атмосфері вільного обміну думками і поглядами. Це досягається більш активними методами навчання замість переказування абстрактної готової інформації. Такі форми роботи захоплюють учнів, пробуджують в них інтерес і мотивацію, навчають самостійному мисленню та діям. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів значною мірою залежать від умінь і стилю роботи конкретного вчителя.

Аналізуючи одну із класифікацій інтерактивних методів навчання, я дійшла висновку, що для роботи з учнями середньої школи досить ефективним має бути застосування ігрових технологій навчання.

Тому після атестації обрала тему самоосвіти «Ігрова модель навчання як умова пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики в середній школі», над якою працюю другий рік. Відповідно до теми самоосвіти я намагаюся якнайдоцільніше втілювати інтерактивні методи у своїй роботі. Адже ще А. С. Макаренко писав: “Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі…” 

Саме активна, дійова позиція учня на уроці допомагає максимально засвоїти та використовувати знання, стимулювати розвиток мислення та уяви, викликати зацікавленість та позитивне ставлення до навчання. Для цього я  використовую матеріали більш досвідчених колег, відвідуючи уроки та заходи у нашій школі та інших закладах, використовую різноманітні матеріали, викладені в мережі Інтернет.

Ще у 2013-2014 навчальному році створила папку із роздатковим матеріалом «Ігрові перерви на уроках інформатики». В ній зібрала цікавий матеріал, який використовую на уроках інформатики.

Колективне лото «Впізнай означення» (за курс 5 класу) – у формі настільної гри проводиться етап узагальнення вивченого матеріалу.

Анаграма «Знайди термін» - використовую на етапі актуалізації опорних знань. Учні мають знайти термін та пояснити його значення.

Логічні задачі використовую як резервні завдання на будь-якому етапі уроку. Учні залюбки шукають розв’язки і пояснюють хід розв’язання однокласникам.

Ребуси дозволяють зацікавити учнів матеріалом. Таким чином часто зашифровую тему уроку або основні поняття, які маємо розглянути на уроці.

«Продовж числовий ряд», «Склади слово із складів», «Полічи трикутники», «Склади речення» - ігри, які дозволяють реалізувати себе учням, які не досить сильні в інформатиці, але полюбляють математику чи українську мову. Це дозволяє учням відчути успіх і на моїх уроках.

Тематичні ігри «Знайомтесь, клавіатура», «Робочий стіл та вікна», «Що може замінити комп’ютер» та інші допомагають у цікавій формі познайомити учнів з основними поняттями, які зустрічаються при вивченні комп’ютера як засобу обробки інформації.

У підручниках 5-6 класів в кінці кожного параграфа містяться головоломки, які я теж учням пропоную розв’язувати як резервні завдання чи додаткові завдання домашньої роботи.

Досить часто під час актуалізації опорних знань використовую гру «Допуск», коли учні пригадують вивчений раніше матеріал і «допускаються» до подальшого вивчення матеріалу.

На даному етапі працюю над такою формою роботи як ігрове проектування.

У 5 класі учні створюють графічні зображення на тему «Мій характер». Граючись, кожен із них має зобразити сонечко зі своїм ім’ям і на промінчиках написати свої риси характеру. Таким чином, вивчаючи наступну тему «Редактор презентацій», п’ятикласники матимуть змогу створити колективну роботу – електронний фотоальбом «Характер 5 класу».

У 6 класі вивчаючи текстовий процесор та його можливості, учні мають створити народний календар. Кожен має себе уявити дизайнером видавничої фірми та розробити проект аркуша календаря. Очікую в результаті такої роботи отримати дві збірки «Народний календар від 6 класу», одна з яких залишиться в кабінеті інформатики, а інша буде подарована класному керівнику як перша колективна робота учнів з інформатики.

Поповнила базу роздаткових матеріалів для тем, які вивчаються у 5 та 6 класах, базу комп’ютерних презентацій до уроків, частину яких підготували учні 9-11 класів.

Регулярно працюю з періодичною пресою та інтернет-ресурсами, які ретельно опрацьовую, поповнюючи матеріали до різних тем.

Під час проведення предметно-методичного тижня математики, фізики та інформатики в лютому 2015 році організувала он-лайн конкурс комп’ютерної графіки для 5 класу. Учні залюбки голосували за свої роботи, долучали батьків, родичів та знайомих. В результаті було визначено 4 переможці.

Також я відмовилась від традиційної виставки малюнків до Дня Безпечного Інтернету. Натомість організувала конкурс експрес-малюнків, які учні створювали на уроках інформатики за 15 хвилин. Таким чином я досягла того, що кожна дитина змогла проявити себе з творчого боку, незалежно від художніх досягнень, адже оцінювалось не тільки виконання малюнка, а й креативний підхід. Найцікавіші роботи експонувались на виставці експрес-малюнків протягом тижня.

Відвідала педагогічну майстерню «Використання Google-сервісів та кейс-технологій у роботі педагога» на базі ЗШ №1 - 18.03.2015 року, науково-практичну конференцію «Хмарно-орієнтоване навчальне середовище закладу» на базі ЗШ №35 – 17.12.2014 року, відкритий урок інформатики у 10 класі технічного профілю ЗШ №11 «Аналіз даних в середовищі табличного процесора» (Григоренко Тетяна Валеріївна, вчитель вищої кваліфікаційної категорії) – 01.12.2014 року, відкритий урок інформатики у 5 класі ЗШ №18 «Підготовка ПК до роботи. Робочий стіл та його об’єкти» (Ільчук Віталія Валеріївна, вчитель першої кваліфікаційної категорії) – 03.11.2014 року.

Відвіданий урок у 5 класі перегукується з моєю темою самоосвіти. Структура уроку побудована на грі: «Зіпсована записка» - повторення правил техніки безпеки, «Снігова куля» - перевірка домашнього завдання, під час вивчення нового матеріалу та виконання практичної роботи створено багато ігрових ситуацій, які стимулювали дітей до роботи.

Також у цьому навчальному році була керівником науково-дослідницької роботи Малої Академії Наук. Учениця 10-А класу Сирдій Ганна досліджувала можливості найбільш популярних браузерів для захисту дітей від небажаного контенту. Результати своєї роботи вона висвітлила у роздатковому матеріалі для учнів, де детально пояснила, як захиститися від шкідливого для дитячої психіки контенту. Робота учениці була направлена на обласний етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.

Зараз працюю над поповненням папок з роздатковим матеріалом для 6 класу, з практичними роботами для 6 класу, а також вдосконалюю відповідні матеріали для 5 класу. Відповідно до теми самоосвіти поповнюю папку «Ігрові хвилинки на уроках інформатики» для всіх класів.

Категорія: Мої статті | Додав: ЮліяПавлівна (16.08.2014)
Переглядів: 1125 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
  • Блог вчителя інформатики
  • Шкільний сайт
  • Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz